Re: lamerskie pytanie o transfer via USB

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Fri 22 Jan 2010 - 22:09:15 MET

W dniu 2010-01-22 21:44, rs pisze:
> czy jak mam dwa urzadzenia (np. kamere i HDD), podlaczaone do
> zewnetrznego huba USB to informacja jest przekazywana poprzez komputer
> czy bezposrednio miedzy urzadzeniami?
W USB nie wyst臋puje transmisja pomi臋dzy urz膮dzeniami usb-slave (znaczy
kamerka, dysk itp), wy艂膮cznie rozmawia usb-master (komputer) z usb-slave
(urz膮dzenie), czasem za po艣rednictwem hub贸w itp, ale zawsze w ten
spos贸b. Gdy pod艂膮czysz 2 dyski na usb i chcesz mi臋dzy nimi kopiowa膰, to
dane zawsze s膮 "ci膮gni臋te z dysku A do komputera" a potem przez to samo
usb "pchane do dysku B" przez komputer.
Na poziomie USB nie operuje si臋 danymi jako takimi obiektami, np webcam
nie mo偶e ci przes艂a膰 fotki wprost do dysku, tylko dokonywane s膮
transakcje typu "komputer 艣ci膮ga zestaw bajt贸w z webcama" kt贸re po
obrobieniu robi膮 si臋 fotografi膮, a potem komputer z tej fotografii robi
plik (np .jpg) i w postaci "zestaw komend gdzie i jak to zapisa膰, oraz
zestaw bajt贸w" leci po usb do dysku

> chodzi mi o to, czy np. majac w kompie USB1, podlaczyc do niego hub
> USB2 i transmisja danych miedzy tymi urzadzeniami byla by na poziomie
> USB2 czy na poziomie USB1?<rs>
Nie, niestety nie b臋dzie transferu usb2.0 Musia艂by艣 zainwestowa膰 w kart臋
(pci, pci-e, pcmcia - co tam masz w tym komputerze) z czipem usb2.0
host, w marketowym skr贸cie "kart臋 z portami usb 2.0"