Re: Dysk SSD a podkrcony procesor

Autor: Jacek P <jacekkropkamalikmalpkawpkropkapl>
Data: Mon 11 Jan 2010 - 12:00:42 MET

> Dobrze napisane "wydaje mi sie". Lepiej bys anulowal te wszystkie posty,
> bo ktos pozniej przeczyta i sie bedzie sugerowal takim stekiem bzdur.
> Teorie tez piekna wymysliles, szkoda, ze wyssana z palca.
> To na wstepie.

Teorie są do tego aby je obalać :)
Jak ktoś będzie drążył temat do dojedzie do Twojego postu i nie będzie
musiał wierzyć w moje teorie więc nie muszę anulować, tym bardziej, że
pozwoli to innej osobie nie powtórzyć błędnych teorii :)

> Teraz do rzeczy, czym mierzysz napiecia? Jak Everestem czy innym programem
> to nie pisz juz wiecej nic, raczej tylko czytaj.
> Sa dwie opcje, masz felerny zasilacz (dziwne, bo to Tagan) badz tak sie
> zlozylo, ze dysk zaczal sie sypac i tak niefortunnie zostalo to powiazane
> z "podkrecaniem".
>
> ps. napiecia zmierz miernikiem.

Mierzyłem programem, nawet jeśli wskazania były całkowicie błędne to było
widać, że na starej płycie latały góra/dół a na nowej były w miarę stabilne.
Przy tym samym sposobie pomiaru w takich samych warunkach takie różnice są w
pewnym stopniu miarodajne. :)

Zasilacz ma już swoje lata (4) i może to miało jakiś wpływ. Na drugim
komputerze mam taki sam zasilacz (3,5 roku) ale zestaw jest dużo mniej
prądożerny i wskazania w programie do testowania dysku wzrosły po jakimś
czasie na tym Seagate z ok 65 na 75 co mnie zdziwiło ale na tym m.in.
oparłem swoją teorię.

Zadałem pytanie z nadzieją, że ktoś używa dysku Intela na podkręconym
zestawie bo chciałbym uniknąć ewentualnych kłopotów. Wiem, że niewiele osób
ma jeszcze takie dyski ale spytać zawsze można.

Pozdrawiam
Jacek