Re: Zintegrowana karta HD4200 - jakość obrazu?

Autor: nom <nom73_at_usunto.gazeta.pl>
Data: Sat 26 Dec 2009 - 08:15:59 MET

Użytkownik "Grzegorz B." <nospam@nospam.pl> napisał w wiadomości
news:hgq84n$sb8$1@node2.news.atman.pl...

> że nie ma sensu dopłacać do osobnej karty graficznej. Jedyne co mnie
> niepokoi to jakość obrazu, dawno nie miałem do czynienia z układami
> zintegrowanymi a pamiętam, że kiedyś bywało różnie - czcionki były
> nieostre, kolory jakieś wyblakłe...

A to chyba na układzie SIS np. 740, tam przy rozdz. już 1024x768 i 75Hz
obraz był nieostry (analogowy po VGA). Po prostu kiepski RAMDAC z filtrami
na wyjściu obcinał pasmo sygnałowe.
Teraz jak masz wyjście cyfrowe to nie ma znaczenia, sygnał biegnie w postaci
cyfrowej do monitora, ewentualnie przy słabym kablu i dużej odległości od
komputera mogą pojawić się jakieś artefakty (przekłamania).
Tak więc jak masz po DVI to nie masz co się przejmować, każda karta
graficzna obsłuży 2D. :-)