Re: Modem 56k jako faks

Autor: geyb <geyb_at_gazeta.pl>
Data: Wed 16 Dec 2009 - 18:43:04 MET

wwwojtek1 wrote:
> Witam.
>
> Znalazłem w swoim "archiwum" stary ale całkiem modem 56k zewnętrzny na
> porcie COM. Mam dwa takie porty w komputerze i wpadłem na pomysł
> wykorzystania go jako terminal faxowy. Jak to najprościej i mądrze
> zrobić? Mam kabelek telefoniczny podpięty do routera ADSL więc
> podejrzewam, że będzie konieczny drugi kabelek (np z innego gniazdka).
> Wszystko będzie się odbywało w oparciu o Win XP i Win 7.
> W związku z tym:
> 1. Jakiego softu użyć?
> 2. Czy muszę wykupić 2 numer w TP dla fax'u czy uruchomić jakoś usługę
> [...]

1. Modem podłączasz do linii telefonicznej tak samo, jak zwykły telefon.
Jeśli w modemie masz dwa gniazdka np. line i phone, to do pierwszego
podłączasz linię telefoniczną, a do drugiego telefon (w modemie jest
przekaźnik, który na czas transmisji danych rozłącza telefon, a gdy
modem jest nieaktywny telefon jest podłączony do linii)
2. Użyj softu, który pracuje pod windows, hehehe, możesz albo użyć
zupełnie niezależnego oprogramowania albo skorzystać z tego, co już masz
w systemie: http://support.microsoft.com/KB/306550/pl
3. Nie trzeba kupować dodatkowego numeru dla faksu - możesz używać tego
samego numeru, który jest używany przez telefon.
4. Tak, bawiłem się w fax, jest to dość wygodne, o ile ludzie w firmie
rozumieją, że nie trzeba drukować pisma i wysyłać go faksem, skoro można
od razu wysłać faks oszczędzając papier, energię i czas.

g.