Re: jest taka strona instrukcja?

Autor: maX <aver_at_wywaltointeria.pl>
Data: Wed 16 Dec 2009 - 18:23:51 MET

Użytkownik "Konrad N.S." <najswiezy@op.pl> napisał w wiadomości
news:hg8in8$17ob$1@opal.icpnet.pl...

> a w szczególności z wyjaśnieniem jak to zrobić, gdy komputer nie ma napędu
> cd/dvd?
>
> mam płytę z systemem, mam pendriva 8GiB, mam napęd w stacjonarnym.
>
> i teraz jak to zrobić, żeby na laptopie bez napędu reinstalowac system
> korzystajac z pendrivea?

WinXP można zainstalować spod czystego dosa (tyle że nie poleceniem
setup.exe, tylko chyba winnt.exe). Dzielisz dysk w laptopie na partycję
podstawową (C) i rozszerzoną (D) i obie formatujesz na FAT32. Na partycję
rozszerzoną kopiujesz zawartość plytki instalacyjnej WinXP. Partycję
podstawową ustawiasz jako aktywną i wrzucasz na nią smartdrv.exe (nie jest
niezbędny, ale bez smarta instalowanie WinXP spod dosa będzie trwało bardzo
długo) oraz config.sys z komendą himem.sys (niezbędną dla smarta).
Restartujesz kompa, wpisujesz smartdrv, potem wchodzisz do katalogu z
instalką WinXP/i386 i wpisujesz winnt.exe. Potem już normalnie; instalator
zaproponuje konwersję dysku na NTFS (a jesli nie to przekonwertujesz dysk po
zainstalowaniu XP).