Re: czy konieczne jest parkowanie głowic dysku sata?

Autor: Jacek Kalinski <jacek_kal_at_go2._NOSPAMPLEASE_.pl>
Data: Mon 07 Dec 2009 - 19:11:54 MET

W artykule <001bdc98$0$2105$c3e8da3@news.astraweb.com>, R.Madejski napisa³(a):

> Zakupi³em adapter IDE/SATA na USB. Zasilacz adaptera nie posiada
> wy³±cznika zasilania. Moje obawy dotycz± tego, czy w³±czanie/wy³±czanie
> dysku sata przez w³o¿enie/wyci±gniêcie wtyczki jest dla niego
> bezpieczne.

Jest bezpieczne. Wiêkszo¶æ dysków po od³±czeniu zasilania wykonuje
parkowanie g³owic.

> Proszê o wyja¶nienie, nie znam siê za bardzo na tym a nie chcê aby szlag
> trafi³ do¶æ drogi dysk SATA i jego ca³± zawarto¶æ przez nieumiejêtnie
> przeprowadzan± procedurê pod³±czania/od³±czania z u¿yciem adaptera.

Je¶li bêdziesz u¿ywa³ bezpiecznego usuwania dysku (przez ikonkê w tray)
lub korzysta³ z polecenia umount, to nie masz siê czego obawiaæ.

Prêdzej dysk dobije 30000 uruchomieñ i zatrzymañ ni¿ brak parkowania ;)

Jacek