czy konieczne jest parkowanie głowic dysku sata?

Autor: R.Madejski <rmadejski_at_a----co.com>
Data: Mon 07 Dec 2009 - 18:33:10 MET

Zakupiłem adapter IDE/SATA na USB. Zasilacz adaptera nie posiada
wyłącznika zasilania. Moje obawy dotyczą tego, czy włączanie/wyłączanie
dysku sata przez włożenie/wyciągnięcie wtyczki jest dla niego
bezpieczne. Czy nie powinno się np. przed wyłączeniem zaparkować głowic
dysku z poziomu systemu?

Proszę o wyjaśnienie, nie znam się za bardzo na tym a nie chcę aby szlag
trafił dość drogi dysk SATA i jego całą zawartość przez nieumiejętnie
przeprowadzaną procedurę podłączania/odłączania z użyciem adaptera.

RM