Re: źle wgrany bios

Autor: Papa Smurfs <Papcio_at_zagurami.eu>
Data: Mon 30 Nov 2009 - 16:01:35 MET

Órzytkownik "Zyga" napisał:
> Źle wgrany bios, komp nie wstaje, płyta Asus P4B.
> Da się coś z tym zrobić jeszcze czy wyrzucić?
> Coś czytałem że przy Ami zmienia się plik biosu na AMIBOOT.ROM i startuje
> z klawiszami Ctr+Home.
> Może przy mojej płycie są możliwe podobne tricki?

to zależy od twojej płty, czy ona takie coś poitrafi, jeśli tak to
powinieneś mieć to opisane w dokumentacji, albo poszukać w necie, ale często
płyty mają możliwość wgrania biosu z płyty/dyskietki w razie uszkodzenia,
problem w tym że nie ma jednego standardu, jednym wystarcza plik
AMIBOOT.ROM, inne dyskietki startowej z wgranym dosem i odpowiednim
programem flaszującym, inne jeszcze cuś innego, a inne takiej możliwości po
prostu nie posiadają:O(

w każdym razie jak twoja płyta takiej możliwości nie ma to pozostaje jeszcze
opcja zakupienia twojej kości biosu z wrganiem biosu twojej płyty (można
znależć w necie takie usługi i są dość tanie) wtedy zamawiasz i wymieniasz
kostkę i po ptakach, bo wyżucanie płyty z powodu uszkodzenia biosu jest
bardzo niepoważne, ale dość częste:O)