Re: Procesor do peceta "w średnim wieku"

Autor: Tomasz Minkiewicz <tommink_at_gmail.com>
Data: Thu 26 Nov 2009 - 10:01:10 MET

On Wed, 25 Nov 2009 13:47:34 +0100
"Mich@l" <kzvfvbk.hfhagb@tnmrgn.cy> wrote:

> Odkurzyłem ostatnio starawego Compaqa Deskpro EX. Siedzi sobie tam w
> środku Celeron 733, płyta przedstawiająca się jako GVC DR742e (na
> chipsecie i810e), 2x64 MB RAM, dysk 20 GB, CD-ROM i sieciówka. Chciałbym
> to troszkę zmodernizować, no i tu mam lekką zagwozdkę: na pewno da radę
> włożyć 2x256 MB RAM, ale czy pójdzie na tym P III 1 GHz (płyta zdaje się
> że ma FSB 133 MHz) - różne informacje od wuja Gugla na ten temat można
> uzyskać, zwykle sprzeczne ze sobą. Ćwiczył ktoś taką konfigurację?

Dokładnie takiej, to nie, ale parę miesięcy temu upgrade'owałem
troszkę Dellika bardzo podobnej klasy (nie wiem, jak się nazywał,
ale był w takim zupełnie malutkim towerze). Ten sam chipset, wyjściowy
procesor – Celeron 700 (800?), docelowy – PIII 1.1GHz. Komputer miał
być do przeglądania stron, sprawdzania poczty, pisania i czasem
obejrzenia DVD. We wszystkich tych zadaniach sprawdza siÄ™ OIMW
wystarczajÄ…co dobrze.

Myślę, że ta Twoja maszynka bez problemu łyknie mocniejszego procesora
– jak działa z jednym Copperminem, to zadziała i z każdym innnym.
Ale na wszelki wypadek możesz spróbować znaleźć dla niej jakieś
archiwum BIOSów i poczytać ich release notes. Możliwe, że gdzieś
będzie wprost napisane, że dodano obsługę takich a takich procków.

A jako system polecałbym pclinuxosa – mały, szybki i bardzo lekkostrawny
dla lajkoników.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>