Re: czy dyski SSD mozna zmieniac?

Autor: KILu <byter_at_wp.pl>
Data: Thu 26 Nov 2009 - 07:19:25 MET

Konrad N.S. wrote:
> 1. DYSK SYSTEMOWY SSD
> Czy dysk systemowy 4GiB (SSD) w netbookach (np eee 901) nie jest za
> mały? Czy zapisany w 75% dysk nie zacznie się "dusić" wkrótce?
> System Win XP - czy tu coś jest dopisywane, nadpisywane w trakcie
> eksploatacji, i zacznie brakować miejsca?

Jesli potrafisz odpowiednio skonfigurowac system, to nie zacznie i
wystarczy mu 1/3 (albo i mniej) z tych 4GB. Do Win7 to zbyt malo(za to sam
komputer dobrze sobie z tym systemem radzi).

> Czy można zmusić komputer (netbook), by jako dysku systemowego/ głównego
> używał większego dysku SSD, np. 8 lub 32 GiB, czy tylko z tym
> wbudowanym/wlutowanym "primary" może pracować/startować?

Przy instalacji standardowo wybierasz na jakim dysku ma byc system.

> 3. ASUS EEE 901
> Może ktoś się podzielić wrażneniami z używtkowania eee901? Więcej
> radości czy więcej rozczarowań z użytkowania tego netbooka jako
> netbooka?

Ja mam 900 i od chwili, gdy odkrylem flashfire jestem bardzo zadowolony
(cena jest hibernacja, ktora nie dziala). Wczesniej nie dalo sie pracowac,
bo non stop mielil dyskiem. Takie malenstwo jest OK do przegladania zdjec
(wygladaja "ladnie" i zywo, niedoskonalosci nie sa przy tych gabarytach
widoczne), do www i poczty (choc standardowy font jest zbyt maly), a nawet
do grania w jakies emulowane starocie i nie tylko - mozesz traktowac go
jako przenosna konsole. Do klawiatury mozna przywyknac i calkiem plynnie
sie nia poslugiwac, za to touch-pad jest absolutnie do niczego - maly,
malo czuly. Nie zachwyca tez jakosc wykonania - plastik z wyjatkiem gornej
pokrywy jest "tani", choc calosc wydaje sie w miare solidna.

k,