Canon Pixma iP4500 - problem z wydrukiem i kartridżami

Autor: vcore <mail*wytnij*_at_vcore.pl>
Data: Tue 24 Nov 2009 - 23:04:19 MET

Mam problem z drukarką z tematu, dostałem ją od znajomego jako używaną jednak wiem że jest w
świetnym stanie technicznym bo była mało używana i zużyła tylko jeden komplet tuszy, no i właśnie -
dostałem ją ze zużytymi tydzień wcześniej tuszami więc musiałem zakupić nowe - a konkretnie
zamienniki firmy ActiveJet, przełożyłem chipy i zamontowałem kartridże, jednak po chwili dostałem
komunikat że tusz Czarny <PGI-5BK> i Żółty <CLI-8Y> są puste, jednak oczywiście nie są - ale udało
mi się to rozwiązać - w zasadzie to problem sam się rozwiązał, sterownik automatycznie wyłączył
monitorowanie poziomu tuszu dla tych kartridży (nie wiem czy oznacza to że nie są one aktywne) w
każdym razie, po wyjęciu jednego z tych dwóch kartridży a następnie włożeniu miga czerwona dioda, i
w przypadku czarnego i żółtego - stąd moje pytanie, w jaki sposób można zresetować chipy? W sieci
widziałem sporo instrukcji jednak każda jest inna, nawet dla poszczególnych modeli serii Pixma IP, a
do swojej niestety nie znalazłem - na większości for wszyscy polecają resetery, ale to dla mnie zbyt
duży wydatek

Drugi problem (prawdopodobnie nie związany z samymi kartiridżami) są smugi podczas drukowania
koloru, smugi te są szerokie na ok. 8mm a następnie się zwężąją - wygląda to tak jakby w pewnym
momencie zaczeło brakować jednego z kolorów składowych, np. czarny zamienia się na karmazynowy
niebieski na jasny błekit itd. - problem nie występował przez chwilę gdy przeprowadziłem "Dokładne
czyszczenie" i udało mi się wydrukowac jedną kartkę A4 w kolorze bez żadnej skazy, ale już od połowy
następnej znowu zaczęły występować smugi, wyglądają one tak:

http://i49.tinypic.com/11972g0.jpg

Co najciekawsze, za każdym razem jak drukuję ten sam obraz to smugi zaczynają się w tym samym
miejscu, mniej więcej od 2/3 strony

--
WebProgress - Nowoczesne aplikacje internetowe
www.webprogress.com.pl