Re: Jaki NAS do niewielkiego biura

Autor: kamil <kamil_at_spam.com>
Data: Tue 24 Nov 2009 - 15:35:33 MET

"Maciek "Babcia" Dobosz" <babcia@jewish.org.pl> wrote in message
news:lqqng5hreeboqaf3po98jp6cbgl9fr3qo3@4ax.com...
> Stanąłem przed problemem zakupu sprzętu o któtym pojęcie mam ogólen bo
> nei używam ;-). Chodzi o NAS do niewielkiego biura (6-8 użytkowników).
> Będa na to lecieć jakieś backupy plus będzie to biblioteka
> fotek/grafik. Ruch raczej nie za duży ale dobrze byłobyżeby NAS miał
> interfejs gigabitowy i jakiś system dostępu/uprawnień. Przyglądam sioe
> QNAP TS-110 plus dysk rzędu 1-1,5GB ale przy budżecie 1000-1200PLN na
> roziwązanie będzie to na styk. Podobają mi się funkcje tego NAS-a -
> może nie wykorzystają tego na początku ale z czasem kto wie -
> [...]

Jesli to ma byc glowne miejsce przechowywania danych, to nie patrz nawet na
NAS bez Raida. Jesli budzet na to biuro ma maly zapytaj, czy ma budzet na
dwudniowy przestoj w pracy na wypadek padu takiego dysku, zakladajac
oczywiscie ze regularnie zgrywaja te 1.5TB na tasmy i jest z czego
odzyskiwac.

QNAP 219 zalatwi sprawe.

Pozdrawiam
Kamil