Re: Seagate ST31000528AS wydaje dziwne dzwięki

Autor: raviz <ravizusunto_at_vp.pl>
Data: Sat 21 Nov 2009 - 08:40:28 MET

Zet wrote:
> Kupiłem dziś dysk Seagate Barracuda 7200.12 ST31000528AS 1TB i mam z nim pewien
> problem. Dysk jest cichy dobrze wyważony, nie rezonuje, ale zdarza mu się co
> pewien czas cyknąć (pewnie parkowanie głowic) i słychać jak by
> wyhamowywał/rozpędzał się, smart zdaje się wyglądać dobrze (
> http://tinyurl.com/yjezm2x ), dodam tylko że w czasie tej sytuacji dysk nie jest
> używany do zapisu/odczytu. Czy to jakaś nowa właściwość dysków Seagate? Posiadam
> też inny dysk 750GB serii 7200.10 który nie wydaje tego typu dźwięków. Gdy
> [...]

Z tego co napisales wynika, ze faktycznie prakuje glowice i sie wylacza.
  mam dwa dyski w zewn. obudowach i po 15min parkuja. W Seagate mozna to
zmienic Seagate Managera, ktorego sciagnalem bodajze ze strony domowej.
Wtedy wylaczenie dysku mozesz ustawic wg wlasnego uznania.
        Ja mam za to inny problem ze swoim Seagate 1TB - od pewnego czasu dosc
czesto "klika" jakby prakowal i znow startowal. Czasem zdarza mu sie tak
10-20 razy pod rzad. Gdy tak sie stanie podczas kopiowania, proces wtedy
mocno stopuje, zeby znow ruszyc po klikaniu. Podobnie przy starcie
komputera, normalnie powinien byc jeden klik a jest ich z reguly kilka.
Czy da sie o jakos rozwiazac software'owo czy pozostaje tylko
skorzystanie z gwarancji?