Re: porównanie dysków ATA

Autor: Wiktor S. <wswiktor&poczta>
Data: Thu 19 Nov 2009 - 19:02:56 MET

Tomek wrote:
> Dane z programu Everest:
> jeden większy 160 GB. Informacja:
> ST3160812A (160 GB, IDE)
> drugi mniejszy 120 GB. Informacja:
> Maxtor 6Y120L0 (120 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133)
> trzeci jeszcze mniejszy (miał być na system opracyjny)
> Dysk fizyczny ST340824A (40 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
>
> Kóry dysk wybrać jako dysk dla Windows MX7?

Największy. Jeśli to nie ma być supermaszyna o szczytowej wydajności, a
skoro dobierasz stare komponenty, to znaczy że nie. W jakąś mityczną
szybkość odchudzanych windowsów też specjalnie nie wierz, chyba że to jest
200 MHz czy 128 MB RAM. Jeśli liczby te są 5-krotnie większe, to różnicy nie
odczujesz.

Lepiej dołóż RAM-u ile w płytę wlezie, a nie zachwycaj się że okastrowany
system po starcie zajmuje o caałe 50 MB mniej.

> Ten 160 GB wydaje się chyba być starszym, choć na obudowie ma
> Segate Barracuda 7200 rpm.
> Co jest ważniejsze, czy te obroty czy ATA100 ew. 133??

Raczej obroty. Ale tak czy inaczej, rakiety z tego nigdy nie zrobisz, więc
idź na ilość.

> Czy znacie sposobność, aby programem windowsowym
> sprawdzić czy są bad sectors? Robiłem skanowanie, ale nigdzie
> nie mogę dojść do raportu.

Jak się skanowanie kończy, to na oknie o tym informującym trzeba wybrać
pokaż szczegóły. Przynajmniej pod Vistą.

Inny sposób, to odpal w konsoli

chkdsk c:

wykona (pobieżne) skanowanie, a na koniec wyświetli statystyki. Jeśli
wcześniejsze pełne skanowanie wykryło bad sectory, to będzie o nich mowa.

--
Azarien