Re: Bios czy plyta?

Autor: Qwerty <kojletjo_at_jadamspam.pl>
Data: Thu 19 Nov 2009 - 13:12:01 MET

Tajan pisze:

> - po zresetowaniu BIOSU terkot ustał i pojawia się normalny ekran
> startowy, ale procedura startowa zatrzymuje się na pierwszym ekranie i
> mam komunikat "CMOS checksum error" i "Press F1 to continue....". Ale
> klawiatura nadal nie działa i nie mogę nacisnąć ani F1, ani Delete, aby
> wejśc do BIOSU!

Sprawdź "bezpiecznik" zasilania portu PS/2, to taki malutki przeważnie
zielony prostokącik wlutowany w okolicy portu, oznaczany przeważnie
L-ileśtam. Sprawdź omomierzem czy przewodzi lub woltomierzem na
włączonej płycie czy napięcia na jego końcach są takie same, jeżeli
przepalony, zewrzyj jego końce lub wlutuj drut na jego miejsce.