Re: Bios czy plyta?

Autor: Andrzej <droni_at_wp.pl>
Data: Thu 19 Nov 2009 - 12:51:05 MET

On 19 Lis, 10:28, "Tajan" <ta...@interia.pl> wrote:
> Użytkownik "Andrzej" <dr...@wp.pl> napisał w wiadomościnews:974c123a-bc48-4cb0-8a6c-8ea1b2c42f36@l2g2000yqd.googlegroups.com...
> On 18 Lis, 20:28, "Tajan" <ta...@interia.pl> wrote:
>
> "Ta awaria nie ma żadnego związku z biosem. wszystko wskazuje na
> zwarcie na kontrolerze klawiatury, wymienisz bios i będzie,  to samo,
> klawiatury na ps/2 nie uruchomisz. zwarcie może być w klawiaturze,
> gnieździe, wtyczce lub w układzie MPC2 (jeśli jest tutaj to klawiatura
> USB nie będzie tobie działała), płyta wtedy nadaje sie na złom,
> wtyczkę i gniazdo zawsze można wymienić,
> [...]

Wlutowanie nie jest problemem, wszystko zależy od doświadczenia. ja
robię to w ten sposób że stare gniazdo z płyty wycinam mini-szlifierką
i dolutowuje pozostałości pinów gniazda. Gniazda PS/2 dla klawiatury i
myszki występują w kilku wersjach, czasami są minimalne przesunięcia
pinów lutujących, można to przerobić a najlepiej wlutować gniazdo na
krótko sprawdzić jak funkcjonuje i wtedy dolutować do płyty