Re: Sinus na baterii w UPS

Autor: doom3 <doom3mk_at_o2.pl>
Data: Thu 19 Nov 2009 - 11:44:15 MET

Użytkownik "MC" <m5c@go2.pl> napisał w wiadomości
news:he30kn$4vs$1@node1.news.atman.pl...

> Zdziwiłem się istnieniem tego guzika do ustawiania AVR. Nigdy takiego nie
> widziałem.
> W istocie rzeczy AVR włącza odczepy z autotransformatora zmieniające
> napiecie skokowo o kilkanaście procent. Nie ma tam żadnej stabilizacji.
> Takie odczepy są dwa, czasem trzy a czasem jeden. Teoretycznie momenty
> przełączania poszczególnych stopni mogą być jakoś sterowane. Tyle, że nie
> spotkałem się z czymś takim.

W kazdym Smarcie APC z tylu znajduje sie przelacznik, ktory odpowiada za
tolerancje wachan pradu wejsciowego na UPS'a.
Jezeli przykladowo przed UPS'em masz kiepskiej jakosci Generator Spalinowy
to standardowe ustawienie upsa, bedzie posiadalo zbyt maly zakres tolerancji
wachniec pradu wejsciowego dla ukladu AVR (uklad AVR i jego dzialanie ma
swoje granice, przykladowo, jezeli prad wejsciowy bedzie na poziome 170-180V
to uklad AVR odmowi wspolpracy i UPS przejdzie na zasilanie bateryjne),
poprostu po przekroczeniu z gory "zaprogramowanych" trzech poziomow OD i DO
(wartosci napiecia) uklad AVR bedzie co i rusz korzystal z pomocy baterii
UPS'a... a jak wiadomo przy bardzo czestym przelaczaniu, zywotnosc tak i
baterii jak i UPS'a ulegnie skroceniu, po to ktos wymyslil przelacznik
zakresow tolerancji pradu wejsciowego...

...oczywiscie moze rowniez zdarzyc sie, ze wiekszy zakres tolerancji,
spowoduje bledne dzialanie urzadzen podlaczonych za UPS'em, poniewaz granice
zadzialania ukladow AVR (podnoszacych lub obnizajacych napiecie) beda zbyt
szerokie i urzadzenie bedace za ochrona UPS'a bedzie musialo tolerowac prad
dla niego za wysoki lub za niski...

To tak w wielkim skrocie, mamy wyjasnione ?

Pozdro

--
doom3