Re: Sinus na baterii w UPS

Autor: Michał <mbierwia_at_wywalto.o2.pl>
Data: Wed 18 Nov 2009 - 15:22:56 MET

> parametr stal sie juz narzedziem marketingu bo w rzeczywistosci jest
> tam
> udawany sinus o ile obciazenie nie przekracza 10, 15% a powyżej są
> schodki ;)

W UPSach line-interactive tak się właśnie dzieje

> To o czym opowiadasz to problem braku mocy UPS w chwili startu systemu
> w praktyce Twoj zasilacz na 100% obciążony w chwili startu może
> chwilowo
> przekroczyć zakres UPS 650VA, w którym zadziała kontrola przeciążenia
> UPS się wyłączy.

Właśnie nie do końca: wyłącza się każdy UPS typu Offline, również te
1000 VA, typ line-interactive zachowuje się tak, jak piszesz (trzeba
stosować taki, który ma większą moc pozorną, niż mogłoby się wydawać) a
typu Online jeszcze nie sprawdzałem, bo faktycznie kosztują krocie owe
UPSy.