Re: Bios czy plyta?

Autor: Papa Smurpfs <Papo_at_hopsa.eu>
Data: Wed 18 Nov 2009 - 14:57:51 MET

Órzytkownik "Tajan" napisał:
> Czy da się w takie sytuacji coś zrobić? Np. w jakiś sposób uruchomić
> BootBlock'a i wgrać nowszą wersję Bios'u. A może dac sobie spokój i uznać,
> że płyta jest uszkodzona?

nie wiem jakie ta płyta ma możliwości, ale jeśli płyta obsługuje ładowanie
biosu z syskietki/CD startowego to robisz startową dyskietkę/CD i nagrywasz
na nią bios, oraz program flaszujący, odpalasz z niej płytę i uaktualniasz,
gdy takiej możliwości nie masz to pozostaje opcja wyciągnięcia biosu i
nagrania bo urządzeniem przeznaczonym do tego, albo jeśli dysponujesz kompem
z podobną płytą główną (podobny czipset) to robisz to w ten sposób:
dobrego kompa odpalasz i wyciągasz z niego kość biosa w trakcie działania
kompa, tą kość wkładasz do uszkodzonej płyty i komp z nią odpalasz, a
następnie z odpalonego wyciągasz boios (wkładasz go spowrotem do dobrego) a
wkładasz skasowany i s pod windowsa, czy dosa odpalasz program flaszujący i
uaktualnias bios i po robocie:O)