Re: Przyzwoity laptop

Autor: Tomasz Bątor <mis_at_koralgol.pl>
Data: Tue 17 Nov 2009 - 22:02:00 MET

Dnia Tue, 17 Nov 2009 19:51:02 +0100, B.G napisał(a):

> Nie patrz specjalnie na jakość matrycy w kupowanym notebooku. Zadbaj aby
> miał wyjście video DVI/HDMI oraz kup sobie do tego normalny monitor z DVI,
> może być niedrogi poleasingowy DELL, F-S albo coś podobnego ale koniecznie
> na matrycy PVA albo MVA. Zapłacisz kilka stów a obraz z niego niczym
> turbodymomen zawstydzi wyświetlacz z notebooka.

Wow, muszę przyznać, że takie rozwiązanie nie przyszło mi do głowy i jestem
całkowicie zaskoczony. Pomysł wydaje się świetny i na pewno to dokładnie
przemyślę. Dzięki!

> Kup sobie koncentrator USB z zasilaczem. Włączysz go tylko do jednego
> gniazda w notebooku a do niego podłączysz normalną klawiaturę, mysz,
> drukarkę itp. co tam chcesz. Zadbasz o zdrowie dłoni a dodatkowo nie
> będziesz miał galimatiasu kablowego bezpośrednio wyrastającego z notebooka.

+1. Normalna klawiatura, mniam :)

> Nie wiem czy jest jakiś szczególny powód brandzlować się e-satą (oczywiście
> jest szybsze) - IMO zakup uniwerslaną kieszeń SATA/PATA na USB, albo wręcz
> jej karykaturę w postaci uniwersalnego kabelka (mostka) zakończonego z
> jednej strony wtykiem USB a z drugiel "multiwtyczką" PATA 3,5cala, PATA 2,5
> cala i SATA. Podłączysz do tego co chcesz.

A tu się akurat nie zgodzę. Używam dysków na USB już od jakiegoś czasu i
jest to katastrofa wydajnościowa w porównaniu do e-SATA. Do backupów
odpalanych na noc się nadaje, ale do użytku jako główny dysk na dane
(system jest/będzie na SSD, maks 128 GB) - nie. Znaczy: da się, ale jest to
męka.

> To tak tylko zupełnie moim zdaniem, nie mogę patrzeć jak ludzie w domach
> męczą się na notebookach :/ Taki trynd niestety.

Dzięki raz jeszcze za rady, całkowicie przestawiłeś mój tor myślenia.

t.

--