Re: Przyzwoity laptop

Autor: B.G <b0ggacUSUN_at_wp.pl>
Data: Tue 17 Nov 2009 - 19:51:02 MET

Użytkownik "Tomasz Bątor" <mis@koralgol.pl> napisał w wiadomości
news:17uwh9s7li8td.1npg211wv8m86$.dlg@40tude.net...

> Możecie coś polecić bądź skomentować powyższy akapit? Laptop będzie służył
> do wszystkiego jako komputer stacjonarny.

Jeśli już upierasz się że musisz kupić notebooka, to pozwolę sobie coś Ci
doradzić.
Nie patrz specjalnie na jakość matrycy w kupowanym notebooku. Zadbaj aby
miał wyjście video DVI/HDMI oraz kup sobie do tego normalny monitor z DVI,
może być niedrogi poleasingowy DELL, F-S albo coś podobnego ale koniecznie
na matrycy PVA albo MVA. Zapłacisz kilka stów a obraz z niego niczym
turbodymomen zawstydzi wyświetlacz z notebooka.
Kup sobie koncentrator USB z zasilaczem. Włączysz go tylko do jednego
gniazda w notebooku a do niego podłączysz normalną klawiaturę, mysz,
drukarkę itp. co tam chcesz. Zadbasz o zdrowie dłoni a dodatkowo nie
będziesz miał galimatiasu kablowego bezpośrednio wyrastającego z notebooka.
Nie wiem czy jest jakiś szczególny powód brandzlować się e-satą (oczywiście
jest szybsze) - IMO zakup uniwerslaną kieszeń SATA/PATA na USB, albo wręcz
jej karykaturę w postaci uniwersalnego kabelka (mostka) zakończonego z
jednej strony wtykiem USB a z drugiel "multiwtyczką" PATA 3,5cala, PATA 2,5
cala i SATA. Podłączysz do tego co chcesz.
Uzyskasz komfort pracy jak na maszynie stacjonarnej, będziesz mógł sobie
swobodnie rozstawić klawiaturę i mysz względem monitora, dowolnie ustawić
monitor. Po odłączeniu monitora i koncentratora USB możesz notebooka zabrać
na wycieczkę.
To tak tylko zupełnie moim zdaniem, nie mogę patrzeć jak ludzie w domach
męczą się na notebookach :/ Taki trynd niestety.

--
B.G