Re: Rozdzielczosc 4:3, ekran 16:9 ?

Autor: Pawel O'Pajak <opajak1_at_gazeta.pl>
Data: Tue 17 Nov 2009 - 15:13:30 MET

Powitanko,

> Napisz proszę coś dobrego i złego o nc6320, wpadł mi w oko m.in. z uwagi na bogate złącza (i szeregowe i równoległe chciałbym
> wykorzystywać, w szczególności szeregowe w terenie, a z obecnością szeregowego ThinkPady mają kłopot), rozmiar ekranu 15'' oraz
> dobry serwis HP (jak choćby dyskietki systemowe).
>
> Tylko nie ściemniaj ;-))

Juz mialem pochwalic, gdy... padl;-) No dobra, padl zasilacz tzn.
wylaczyl go termistor. A wiec pierwsza uwaga: Moj jest "replacement
part", prawdopodobnie oryginalny jest OK, ma 90W, a nie jak moj 65, w
moim Chinczycy zaoszczedzili na radiatorze, na szczescie nie
zaoszczedzili na termistorze, warystorze i dlawikach.
Co do reszty - wlasnie ze wzgledu na zlacza go kupilem, rs232, jak i
centronix sa na adresach jak Pan Bog przykazal, a wiec stare programy
pod DOSie beda z nimi tez banglac.
Wsrod lapkow jest to najszybsza platforma majaca jeszcze te zlacza na
pokladzie (dzieki grupowiczom za wskazanie tego modelu).
Ekran - kupilem lapka uzywanego i matryca miala jakis brak kontaktu
(niestety matryca, nie tasiemka), wymienilem. Rozdzielczosc jak dla mnie
optymalna, jasnosc, barwy, kontrast tez, natomiast wyglada to na
najgorszy TN, czyli katy sa takie jak w bankomacie;-) No ale chcialem
matowa, glare sa ponoc lepsze, ale to za drogo jak na lustro;-)
Bateria mimo lat trzyma niezle ok. 2,5g odz., wbrew zaleceniom nie
wyciagam jej mimo, ze pracuje glownie na zasilaniu sieciowym.
Ma czytnik kart, ale zwyklych SD nie chce czytac, musza byc SDHC, moze
kwestia sterownika, ale nie chce mi sie sprawdzac.
Jest cichy, nawet nagrywarka jest cichsza niz moj LiteOn w stacjonarnym,
grzeje sie nie jakos specjalnie, moge na nim polegac, jest raczej
niezawodny.
Pamiec mozna rozszerzyc jedynie do 2GB. Wymiana matrycy + rozszerzenie
RAMu 1 -> 2 GB, zmiana klawiatury (jakos mi niemiecka nie odpowiadala)
kosztowalo mnie cos kolo 500zl. Lapka kupilem za chyba 1400.
Dysk jest SATA, wiec aby go wykorzystac w naturalnym trybie trzeba sobie
nLitem instalke Win XP przygotowac.
Wiecej grzechow nie pamietam.
Jakbys polowal na takiego, to zwroc uwage na wyposażenie, bywaja
pozbawione WiFi&BT na Allegro, bywaja tez z matryca o nizszej
rozdzielczosci (czesto), z niemiecka klawiatura, z nagrywarka CD zamiast
DVD. Musisz byc czujny, jak pies podwojny;-)

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mrożek)