Re: karta WiFi + modem do ThinkPada T23

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Sat 14 Nov 2009 - 13:00:03 MET

michalek pisze:

> Nie obrażaj T23 od staruszków :) też mam i używam chociaż mój nie ma
> wbudowanej WiFi.

Generalnie IMO laptop jest świetny pomimo swojego wieku i rozmiarów
(chociaż tu też nie ma tragedii). Nawet design w TP nie zmieniał się
szczególnie przez lata, więc mniej wprawnemu obserwatorowi trudno
rozróżnić te bardziej wiekowe od mniej wiekowych modeli. :)
Zwyczajnie nigdy nie myślałem o nim jako o "desktop replacement". Teraz
kupiłem co prawda Eee PC (noszenie ThinkPada dzień w dzień w torbie na
ramieniu wraz z akcesoriami wieczorem daje o sobie znać) ale nie
zamierzam się go pozbywać. ;)

> Ale podłączam (i Tobie ewentualnie polecam pod rozwagę też takie
> rozwiazanie) karty na PCMCIa. Będzie Cię to kosztować 30-50zł (jakaś
> używana oczywiście) i jeśli będzie to nowszy niz zabytkowy modek to
> obsłuży WPA i WPA2.

Hmm... Niby można by nad tym pomyśleć, ale skoro ma slot mPCI dobrze
byłoby to wykorzystać, żeby nic nie musiało niepotrzebnie sterczeć z
boku obudowy. ;)

> Moja karta, chociaż dośc zabytkowa (legendarna Orinoco Gold) też nie
> obsługiwała dopóki nie wgrałem jakiegoś najnowszego softu.

Hmm... Może się tym zainteresuję. Orinoco Gold (16bit PCMCIA) leży
gdzieś w szufladzie. Jest to ta tańsza wersja - nieumożliwiająca
zbierania pakietów do łamania WEP. ;)

> Może i u Ciebie trzeba się obejrzeć za najnowszą wersją
> oprogramowania karty (dział "download" IBM/Lenovo jest geniealny) i
> zwróciłbym uwagę, żeby zastosować właśnie sterowniki od IBM/Lenovo a
> nie systemowe z XP'ka

Też nad tym myślałem. Jestem tylko ciekaw czy moja karta to faktycznie
ta, którą IBM montował fabrycznie, co ma znaczenie szczególnie w
przypadku próby aktualizacji FW karty. Laptopa nie mam "od nowości" -
kupiłem go jako sprzęt poleasingowy, a firma zajmująca się handlem mogła
przecież podmienić jakieś komponenty...