Re: Zabezpieczenie dysku przeci wstrzasom w laptopie? Wylaczyc czy nie?

Autor: Piotrek <a_at_b.ru>
Data: Tue 10 Nov 2009 - 22:28:34 MET

> Ja mam problem z zawiasami bo mi się "chybocze" klapa przy ustalonym
> położeniu. Na górnej krawedzi to tak 3-4cm luzu. Czytałem że to wada
> zawiasów którą usuwają na gwarancji.

nie spotkalem sie z tym w zadnej z seri T
w poprzedniej pracy przeszlo mi przez rece kilkaset notebookow z seri T2x,
T3x, T4x i troche T6x
a obecnie mam w innej pracy do czynienia tylko z seria T6x i tez nie widze
zeby ktokolwiek z kolegow z dzialu sie na to skarzyl(z 70 osob na codzien
widuje to bym cos slyszal :)

> Zgadza się na tym plastiku pod nadgarstkami nie będzie wytarć, ale będą na
> klawiaturze.

pod nadgarstkami po dwoch latach brak sladu, na rogach widac lekkie
wyslizgania.
co do klawiatury to rowniez widac ze w miescu gdzie sie najczesciej naciska
to sa wyslizgane klawisze(blyszcza sie bardziej) ale litery sa cale wiec nie
widze problemu.
na kazdej klawiaturze czy przy desktopie czy przy notebooku po pewnym czasie
widac bylo slady po uzytkowaniu w postaci bardziej wyslizganych powierzchni.

> Zresztą sam plastik ma ostre krawędzie w miejscu połaczeń technologicznych
> form wtryskowych.

nie zwuwazylem, w ktorym miejscu to az popatrze :)
przy ekranie w T61(obudowa przy ekranie ale na poziomej czesci) jest lekko
pofalowana ale tak jest w kazdej T61 jaka widzialem. w niczym to nie
przeszkadza ale widac to :)

> Miałem na myśli materiał, który sprawia wrażenie gumy, tam gdzie
> najczęściej chwytam zostały tłuste ślady po palcach a przeciągnięcie
> paznokciem zostawia wyraźny i nie dający się usunąć ślad.

hmmmm ja ci powiem ze jakos nie zauwazylem jakis problemow.
akurat obudowe mam nie czyszczona z dwa lata i wyraznych sladow nie widze.
rys nie stwierdzilem, a tlustych sladow tez jakos nie widze(pod swiatlo na
okolo notebooka jak sie go nosi to widac slady palcow ale to norma w kazdym
sprzecie jak sie go dotyka)
ale napewno zadnych ordynarnych sladow nie widzialem :)

> Akurat mam T61 od dwóch lat i dlatego się wypowiadam, kupiłem go widząć
> stare modele T4x i niestety tam obudowa była bardziej solidna i chyba
> rzeczywiście z magnezu, w T61 to plastik.

zadna obudowa nie byla z magnezu w calosci a jedynie jej elementy
konstrukcyjne jak ramki i mocowania zawiasow. wg mnie sam plastik w seri T
nie zmienil sie od seri T2x i jest ciagle wysokiej jakosci.
malo tego, jak serie T4x odchudzili bokami to bywalo ze T4x lubily peknac(z
5-6 sztuk widzialem na jakies 80-100) ktore mialy boki przy klawiaturze
pekniete. ewidentna wina uzytkownika ale sie zdazalo.
w seri T6x nie widzialem ani jednego takiego przypadku.

> Do tej pory żałuję, że nie wziąłem innej marki.

szczerze mowiac nie widze jakos godnego konkurenta w tej kategori.
nad czym sie zastanawiales?

> Wygląda na to, że na rynku jest tylko tandeta ale należy wziąć też pod
> uwagę kurs dolara o prawie 50% wyższy niż dwa lata temu :-(

niestety tak to juz jest i to prawie przy kazdym asortymencie.
lacznie z samochodami :)

> Wtedy mój T61 kosztował 4000zł więc teraz trzeba szukać czegoś w okolicy
> 6000zł. Niestety nasze pensje nie wzrosły o tyle a w dodatku wzrosły inne
> wydatki.

no przy 6 tys mozna juz cos sensownego wybrac co nie razi jakos po oczach
jak ta ogolna tandeta.
ale przedzial cenowy dosc wysoki niestety.

> Plastikowe to są osłony zawiasów a same zawiasy są metalowe.

noooo ale nie powiesz ze w seri T sa zawiasy podobne do seri SL :)
ja swoja T61 nosze notorycznie za otwarta matryce i a nawet mozna ja
otworzyc o 180 stopni i chwycic notebooka za nia i zawiasy sie nie wylamia.
balbym sie cos takiego zrobic z jakim kolwiek notebookiem jakie ostatnio
ogladalem :)
a moj drugi notebook asusa przy takiej akcji pewnie trzasnal by jak zapalka
:)

> Zresztą T61 też miało wpadkę z zawiasami i niestety mi się przytrafiła.
> Zresztą jak i wiele innych problemów.

jak ci sie bedzie chcialo to mozesz opisac co jeszcze ci sie zepsulo ?
az zagadam u nas do chlopakow w helpdesku czy maja podobne problemy, przy
kilkuset sztukach pewnie by zauwazyli :)

> Dziwię się, że nie zmieniono położenia przycisków od tuchpada, mi ciągle
> przeszkadzają bo są zbyt blisko krawędzi i się przez przypadek potrafi
> wcisnąć np brzuchem :-)

hahaha no dobra, czasami mam to samo ale mimo wszystko wg mnie jest to
wygodne.
w asusie ciagle klikam palcem po obudowie a przycisk jest o wiele glebiej :)
wkurza mine to :)

> Może wiesz jak to jest z gwarancją na T61 ja mam trzy lata ale gdzieś
> czytałem, że trzeci rok to Lenovo pokrywa aby koszty robocizny a koszty
> części pokrywa użytkownik.
> Teraz nie mogę odnaleźć informacji na ten temat.

z T6x nie przypominam sobie zebym jezdzil na gwarancji, ale poprzednie
thinkpady jak wozilem na gwarancji do Ram Serwisu to nie bylo problemu(tez
mialy 3 lata gwarancji).
mnie sie nie chcialo w firmie szukac papierow do nich wiec jechalem z czysta
karta gwarancyjna i na miejscu sprawdzali mi po S/N do kiedy mam
gwarancje(ale bez dowodu sprzedazy licza od daty produkcji a nie od daty
zakupu bo nie maja w bazie info odnosnie tego kiedy sprzet zostal kupiony) w
moim przypadku data produkcji od daty sprzedazy roznila sie max 1 mies wiec
przy 3 latach bylo to dla nas bez roznicy.

tak czy inaczej nigdy w czasie obowiazywania 3 letniej gwarancji nie
musialem za nic placic.
zadzwon na infolinie lenovo polska to Ci powiedza co i jak, calkiem
sensownie mi sie z nimi gadalo swego czasu :)

ps
od dwoch lat juz jestem typowym userem thinkpadow a nie jak przedtem i
userem i troche serwisantem tego sprzetu wiec troche juz wypadlem z obiegu
odnosnie spraw serwisowo gwarancyjnych. ale mam sporo znajomych nadal co sie
tym zajmuja i nikt nie zeznawal zeby sposob uznawania gwarancji sie
zmienily.

--
pzdr
piotrek