Re: Skąd różowe kreski na ekranie?

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Wed 04 Nov 2009 - 16:23:05 MET

Alfer_z_pracy pisze:
> Ludzie, czego ja nie robiłem! Krok po kroku wyeliminowałem (albo tak mi
> się wydaje):
> # wadę dużego monitora - bo na starym kompie działa OK
> # wadę karty graficznej - bo w nowym kompie z przełożoną na chwilę starą
> kartą jest to samo, raczej mało prawdopodobne żeby obie karty "padły",
> tym bardziej że stara karta w starym kompie działa OK
> # wadę kabla DVI do dużego monitora - bo tym samym kablem podłączam go
> do starego i jest OK
Zmień kabel DVI - jak jest kiepski przewód, to zależnie od monitora i
karty - albo działa ok, albo przy pewnych kombinacjach sygnału (np full
biały) powstają przekłamania i tak to widać jako losowe kolory lub całe
linie lub bloki "rozsynchronizowanego koloru". Tak samo gdy przewód dvi
(lub hdmi, tam jeszcze częściej to występuje) jest za długi, a nadajnik
linii w karcie jest słaby - monitor nie dostaje wystarczającego sygnału
i gubi niektóre bity. Ot taki urok transmisji cyfrowej, w analogu w
najgorszym przypadku obraz był bardziej rozmyty...