Re: dekodujaca karta graficzna

Autor: qwerty <qwerty01_at_poczta.fm>
Data: Sat 31 Oct 2009 - 17:37:15 MET

Użytkownik "1634Racine" <1634@Racine.pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:hchis0$k25$2@inews.gazeta.pl...
> na bardzo starym _pececie_ (grafika: jakas przedpotopowa nvidia [tnt...],
> procesor: 800 mgh, ram: ok 300 mb)) filmy typu divx prawie w ogole nie chodza.
> O dvd mozna pomarzyc.A przeciez tu i tam czytalem, ze divx-y to bez problemu
> na procesorach juz troche ponad 400 mgh....

pIII 450 MHz i cel 600@900MHz to użycie 80-90%.
Wszystko zależy od systemu, kodeków i programu. Na laptopie z Core Duo +
Bestplayer + XP = filmy potrafią się przycinać (użycie procesora jest znikome).
Na innym programie wszystko chodzi dobrze. Nie mogę dojść dlaczego tak jest, ale
to już OT.

> Czy powodem tego jest to, ze w pececie caloscia dekodowania musial zajac sie
> procesor, bo nvidia zero udzialu w dekodowaniu, natomiast w laptopie karta
> graficzna ati wrecz przejela dekodowanie [?], a procesor co najwyzej pomogl?

Nie. Karty graficzne nie potrafią dekodować divx/xvid.

> Czy dzisiaj wszystkie karty graf,takze te z nizszej polki, maja juz te
> wlasnosc, ze [same] dekoduja obraz?

Nie.

> Mozna to jakos poznac po lekturze specyfikacji?

Można.