Re: Modernizacja do RACK

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Fri 30 Oct 2009 - 20:52:09 MET

orcio pisze:
> Planuję modernizację sprzętu w małej sieci (15-20 użytkowników) Mam
> miejsce na szafkę RACK 19" wiszącą o głębokości 40cm. Do szafy ma wejść
> UPS, Serwer, 2x switch 16. UPS APC znalazłem na tą głębokość switch też
A co z nośnością? Jesteś pewny że ta szafka zniesie ci wagę UPSA,
serwera, nie wypaczy albo nie wyrwie się ze ściany?

> się zmieści co do serwerów to nowe teraz są robione na 1-2U za to bardzo
> głębokie czy jest sens sie gimnastykować i szukać czegoś co się zmieści
> czy wstawić tower?
Nie znajdziesz NIC w tym rozmiarze. Nawet jakbyś chciał zrobić cepelię i
z obudowy ATX poziomo robić rack po dodaniu uchwytów - to i tak w 40cm
się nijak nie zmieścisz. Wyjątkiem są obudowy na iTX ale to chyba nie o
to chodzi ;)
Sam mam szafkę podobną, głęboka z zewnątrz 52cm, wewnątrz odliczając
grubość drzwi, szyby, z tyłu blachy i przetłoczeń - zostaje 48cm. I też
miała być wisząca, ale:
- po zamontowaniu samego switcha, patchpaneli, upsa APC 250VA (tylko!),
trochę kabli itd - wyrwało kołki ze ściany, rozsadziło bloczki w któych
były osadzone. Po przykręceniu "śrubami na wylot" przez ścianę - szafka
zaczeła się wypaczać, ciężko było zamknąć, , widać było że to się
wygina. Ostatecznie stoi na ziemi (na kółkach, żeby łatwiej posprzątać
za nią) a wiązka kabli idzie w grubym peszlu jak kanalizacja na wiosce ;)

- Serwer zamontowałem w resztkach obudowy ATX, najmniejszej jaką
znalazłem, o głębokości fabrycznej 44cm, ale pozbawionej frontpanelu
(zyskałem ~2,5cm), zamontowana poziomo w racku i "śledziami do klienta"
a były-przód-obudowy dotyka pleców szafy, oraz używam specjalnie
zorganizowanych wtyczek kątowych (zasilania 230v i rs232, RJ45 się
mieszczą). I tak zamykając drzwiczki dociskam kable, co jest conajmniej
niefajne.

> Czy urządzenia przystosowane do szaf RACK mają jakąś
> przewagę nad "wolno stojącymi"?
Np możliwość zainstalowania w szafach rack? (gdzie łatwiej wszystko
zorganizować/wymieniać/podłączyć/rozprowadzić/chłodzić grupowo itp).
Wiele rzeczy "do szafy rack" jest droższe, bo jest do szafy rack, i
jedyną ich zaletą jest to, że jest do szafy rack. Dlatego że nikt
profesjonalny nie postawi w serwerowni regału z ikeii i powie adminowi
"a tu se serwery jakoś poustawiaj, kable pociągnij bokiem, a na szafie
switche będą leżały"

> niektóre serwery IBM miały chyba
> możliwość instalowania jako rack a były jako tower.
Google images > ibm server > obejrzyj jakie to jest długie, nawet w
wersji Tower. To się nie chce mieścić nawet do szaf o głębokości 80cm
(szafy serwerowe miewają 1m na głębokość nie bez powodu)