Jaka cicha karta graficzna z dźwiękiem po HDMI

Autor: Netx <nospam_at_gazeta.pl>
Data: Thu 29 Oct 2009 - 16:18:19 MET

Proszę o doradzenie karty graficznej która:
1) Jest wyjątkowo cicha w trybie 2D
2) Można sklonować monitor (DVI) i TV (HDMI)
3) Nie ma kłopotów z dźwiękiem po HDMI po sklonowaniu

Ze względu na punkt 3 skłaniałbym się ku ATI, słyszałem że
jest to lepiej rozwiązane niż u nVidii.
Karta musi być cicha bo reszta komponentów jest dość cicha
(zasilacz BeQuiet Dark Power Pro P7, dyski dobrane pod
względem ciszy i z funkcją dodatkowego wyciszania - AAM, itd.)

W tej chwili mam Evga GTX260 core 216 i są kłopoty z
dźwiękiem po HDMI w Windows 7. Ostatnie sterowniki 191.07
nareszcie trochę poprawiają sytuację tzn. dźwięk jest już
zaraz po zabotowaniu W7, ale zmiana rozdzielczości powoduje
że tracę dźwięk po HDMI (potrzebuję zmieniać
rozdzielczość na mniejszą aby obraz był wyraźniejszy na TV).

Co do ciszy to w tym GTX260 c216 zmniejszyłem zegary
kilkukrotnie w 2D i obniżyłem prędkość wiatraka do 23%
(standardowo 40%), używając RivaTuner i jest nieźle
(temperatura też ok ~65*C), jednak pod W7 ciągle są jakieś
kłopoty z dźwiękiem (pod Vistą OK). Już powoli tracę nadzieję
że nVidia to poprawi.

Interesuje mnie chłodzenie tylko powietrzem.

Pozdrawiam,
Marek