Re: 'Kalkulator' mocy zasilacza ?

Autor: Rafał <bezspamuXXX_at_gazeta.pl>
Data: Tue 27 Oct 2009 - 13:15:34 MET

Eryk wrote:

> Miałem taki miernik przejściówkę jak sprawdzałem żarówki to pokazywał mniej
> więcej dobrze, więc chyba to co pokazał było zbliżone do rzeczywistości

Akurat żarówka to typowo rezystancyjny odbiornik, a komputer takim nie jest i
zmierzona moc nie będzie mocą czynną. Może się okazać większą.
W sumie najlepszym domowym sposobem pomiaru mocy jest licznik energii ;)
Najpierw trzeba wszystko powyłączać. Sprawdzić, czy nic się nie kręci, a potem
załączyć komputer.
Po ilości obrotów można zmierzyć pobraną energię. Mając czas przeliczyć moc
czynną.
Tylko niech nikt nie piszę, że to kiepski pomiar, bo liczniki energii to bardzo
dokładne urządzenia.