Re: Jakość obrazu na tv hd po hdmi a rgb

Autor: PC <p_c_h_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 20 Oct 2009 - 07:57:26 MET DST

> Niestety niektóre telewizory są "zepsute" fabrycznie, i na wejściu
> dvi/hdmi uparcie usiłują robić jakieś przeskalowania (nie wiem po co). U
> znajomego walczyłem długo, gdzieś w menu tv serwisowych już znalazłem coś
> o skalowaniu obrazu 16:9<>16:10 i w końcu zaskoczyło 1:1 po pixelach.

Zainstalowałem inne sterowniki do karty i teraz obraz jest nadal mniejszy
niż ekran ale proporcjonalnie. Można go powiększyć za pomocą sterownika ale
to jak dla mnie prowizora. Skoro jednak jest taka funkcja to musi to być
standard. Max rozdzielczość zgłaszana przez tv to 1920x1080 i przy takim
sygnale mam ok 1" margines wokół obrazu. W zasadzie dla każdej innej
rozdzielczości też jest margines.

Wobec powyższego doszedłem do wniosku, że jedyną zaletą HDMI jest dźwięk
reszta to przereklamowana kicha.

PC