Re: klonowanie partycji z dysku fat32 na dysk ntfs

Autor: maX <aver_at_wywaltointeria.pl>
Data: Sat 17 Oct 2009 - 19:26:08 MET DST

Użytkownik "bodie kotas" <newslite@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:hbcimr$qs8$1@inews.gazeta.pl...
> witam
>
> właśnie się okazało że musi dojść do wymiany dysku z leciwego 60GB na coś
> noewego (na pewno większego niż 80gb) co oznacza że fdisk nie będzie go
> chciał podzielić ... czyli jestem skazany na ntfs

Fdisk może stworzyc wieksze partycję niż 64GB, tylko trzeba operować %-ami
zajętości dysku a nie ilością gigabajtów pojemności (Fdisk daje wybór którą
wartość użyć). Ale nawet jeśli nie - to partycję 60GB zawsze stworzy,
conajwyżej pozostała część dysku będzie niewykorzystana (ale skoro pojemność
starego dysku starczała ...).
A co do konwersji na NTFS - podobno (tak kiedyś pisał Radek) NTSF powstały w
wyniku konwersji z FAT32 jest gorszy, wolniejszy niż NTFS powstały od
"zera".