Re: Wybor laptopa

Autor: Artur Czeczko <a.czeczko_at_wyciepaj.student.uw.edu.pl>
Data: Fri 16 Oct 2009 - 22:35:39 MET DST

tg pisze:

> korzystajac z laptopa tez trzeba miec krzeslo, stol\biurko w miare
> ergonomiczne, przesiadywanie tu i tam z laptopem na kolanach to
> prosta droga do problemow z kregoslupem w odcinku szyjnym i nadgarstkami

Problemy z kręgosłupem wynikają najczęściej nie z tego, że się
przesiaduje z laptopem na kolanach, tylko z tego, że przebywa się
długo w jednej pozycji. Jeśli używasz komputera w ten sposób, że
trochę z nim posiedzisz przy biurku, trochę potrzymasz go na
kolanach, trochę poużywasz na leżąco, nie musisz się obawiać,
że wpłynie negatywnie na Twoje zdrowie.

> za to zyskujesz - wygodna klawiature, wygodna mysz, znacznie wiekszy ekran

Nie no, po raz kolejny widzę powtarzaną wielokrotnie bzdurę
o klawiaturze. No to powtórzę jeszcze raz (siać, siać, siać...)
Pracuję na zmianę na różnych komputerach stacjonarnych i na netbooku
Wind U100. Najmniej wygodne klawiatury, z jakimi mam do czynienia,
to klawiatury w laboratorium komputerowym mojego wydziału. W drugiej
kolejności jest klawiatura w moim komputerze domowym (koszmarna,
ale nie wymieniam jej, bo da się jej używać i na tyle rzadko
z niej korzystam, że to bez znaczenia). A najwygodniejsze są ex aequo
klawiatura w moim MSI i w komputerze stacjonarnym w pracy.
Mit, że klawiatury notebookowe są mniej wygodne bierze się zapewne stąd,
że wiele osób przyzwyczajonych do swojej klawiatury siada do notebooka
i myli się, bo tu jest jakiś dziwny klawisz Fn, a tu strzałki są
ułożone inaczej, niż w stacjonarnym... a do klawiatury o nieco innym
układzie zawsze trzeba się trochę przyzwyczaić. Po przyzwyczajeniu
się jest mi wszystko jedno, czy używam klawiatury laptopowej,
czy stacjonarnej.
Wiele znanych mi osób, które mają spore doświadczenie w pracy
na laptopach i na kompach stacjonarnych kupują do kompów stacjonarnych
klawiatury najbardziej podobne do laptopowych, z klawiszami o niskim
skoku, bo tak jest im najwygodniej.
Jeszcze słów parę na temat ergonomii. Jeśli klawiatura jest duża,
odległości między klawiszami są duże, to sięganie do bardziej odległych
klawiszy wymaga "rozczapierzania" dłoni i od czegoś takiego
ścięgna obrywają. Przy małych klawiaturach palce są bardziej skupione
i ścięgna odpoczywają.

> bo prawda jest taka ze RS lepiej wie czego on potrzebuje, tak samo jak
> kazdy kto ma kilka-kilkanascie lat z kompami do czynienia

Ja mam 15 lat doświadczenia w pracy z kompami, z czego 11 zawodowo.
I jestem za laptopami.

> co klient CHCE zazwyczaj nijak sie nie ma do tego co POTRZEBUJE zeby
> byc zadowolonym i zeby spelnialo jego wymagania

No ładnie, zakładamy z góry, że klient jest głupkiem - to ja
zdecydowanie się wypisuję z tej frakcji.

Pozdrawiam,
Artur (uch, dzisiaj mam jakieś natchnienie na walkę z fanatyzmem)