Re: Wybor laptopa

Autor: Artur Czeczko <a.czeczko_at_wyciepaj.student.uw.edu.pl>
Data: Fri 16 Oct 2009 - 21:57:55 MET DST

Radosław Sokół pisze:

> Poza tym pamiętaj, że olbrzymia większość użytkowników kom-
> puterów to nie-informatycy, dla których największym autory-
> tetem będą gazetki w stylu Komputer-Świat. I ich przede
> wszystkim trzeba "prostować".

Litości. Jeśli ktoś w pierwszym poście napisał, że komputer
stacjonarny odpada, to oznacza, że rozpatrywał też taką
możliwość i zdecydował się jednak na laptopa.
Zakładanie z góry, bez znajomości całości sytuacji, że
człowiek ma wyprany przez marketoidów mózg, jest - delikatnie
mówiąc - wysoce niekulturalne. Przy czym należy zaznaczyć,
że wcale nie musisz znać sytuacji pytającego, to nie jest
przedmiot tej grupy i tej dyskusji, nikt tu się nie ma
obowiązku spowiadać ze swoich problemów osobistych, a inni
powinni to uszanować.
Ja jestem prawie-informatykiem i zdecydowanie jestem
zwolennikiem laptopów. Co więcej, uważam, że każdy szanujący
się student powinien mieć laptopa. Po to, żeby móc pójść
z nim do biblioteki i pracować z wykorzystaniem książek
czy czasopism, których nie można wypożyczyć. Albo żeby
skorzystać z czasopism elektronicznych, które są dostępne
jedynie z sieci uczelnianej.
Nie przyszłoby mi jednak do głowy gdy ktoś pyta, jaki
komputer stacjonarny kupić, odpisać mu, że powinien
kupić laptopa. Po prostu z najzwyczajniejszego w świecie
szacunku (zapomniane słowo) do pytającego. Zakładam,
że on wie lepiej, czego potrzebuje.
Jeśli moje słowa są za ostre, to przepraszam,
ale nie podoba mi się Twój antylaptopowy fanatyzm.

Pozdrawiam,
Artur