Re: Upakowanie 4 dysków

Autor: vDon <vondonaldo_at_onet.eu>
Data: Thu 15 Oct 2009 - 12:58:51 MET DST

Osadnik wrote:
> Jak upakować 3 dyski twarde w obudowie aby były cicho/ montowanie do
> klasycznej syny odpada - obudowa wchodzi w takie wibracje przez dyski ze
> aż podłoga wokół niej drży.

(...)

> dlatego myślę o jakimś rozwiązaniu zewnętrznym. Jednak jak tu zrobić to
> dobrze by:
> 1. nie przegrzewały się
> 2. nie wpadały w wibracje miedzy sobą = większa żywotność.
> 3. dwa dyski muszą być i tak w obudowie bo są raid-em.
>
> zależy mi na ciszy od dysków. rozwiązania niż gumka od majtek nie
> wchodzą w grę w obudowie nie ma miejsca.

Zainteresuj się Scythe Hard Disk Stabilizer x4 (http://tnij.com/0e0sn) .
Pozwala upakować do 4 HDD w 3 zatokach 5 1/4. Rozwiązanie proste &
niedrogie, ale zaskakująco skuteczne w niwelacji drgań. Sprawdza się
nawet w niezbyt sztywnej noname'owej obudowie z dość cieńkiej blachy. U
mnie pracuje w konfiguracji: 2 skrajnie zamocowane dość ciche dyski
(2-talerzowy Samsung F1 + 3-talerzowy Samsung F2EG, oba AAM w trybie
Silent), a pomiędzy nimi przypięty poziomo opaskami zaciskowymi
wentylator AC Fan Pro 2 TC (nawiew z dołu do góry). W efekcie dyski nie
przekraczają 30 stopni + _bardzo_ ciężko je w ogóle usłyszeć pomimo
"ażurowej" i niezbyt solidnej konstrukcji obudowy. Rzecz jasna przy
większej ilości dysków będzie pewnie cieplej, ale sprawa jest i tak
warta rozważenia.