Re: Dyski Hitachi, a tryby pracy.

Autor: Jacek Kalinski <jacek_kal_at_go2._NOSPAMPLEASE_.pl>
Data: Wed 14 Oct 2009 - 11:51:28 MET DST

W artykule <hb3sn1$2ma$1@news.wp.pl>, ąćęłńóśźż napisał(a):

> Wyszperałem, że twarde dyski Hitachi można ustawić w rózne tryby pracy z uwagi m.in. na poziom generowanego hałasu.
>
> Ale ustawianie zdaje się odbywa się jakimś programikiem firmowym - i teraz pytanie, co zrobić jesli dysk ma pracować raz, że pod
> linuksem

Pod linuksem można to zrobić dla każdego dysku (niezależnie od producenta)
programem hdparm (fragment z helpa):
 -M Get/set acoustic management (0-254, 128: quiet, 254: fast)

Pod windowsem też pewnie znajdziesz jakiś program.

Jak już ktoś Ci napisał, zmiany są zapisywane trwale w dysku
i są niezależne od systemu operacyjnego, czy urządzenia, w którym będą
pracować.
Dysk możesz podłączyć pod dowolny komputer/system, zmienić opcję,
a następnie przełożyć dysk do docelowego urządzenia.
Jeśli masz wątpliwości, zrestartuj system i ponownie odczytaj wartość.

Jacek