Re: /RAID 0/ Dodatkowy dysk na system?

Autor: OMSON <omson_at_o-dwa.pl>
Data: Mon 12 Oct 2009 - 14:20:57 MET DST

Alfer_z_pracy pisze:

> Wielkie dzięki za sugestie.

Nie ma za co. :) Mnie swego czasu również korcił Raid 0 (jeszcze przy
obecnie tak niskich cenach za dysk) ale odpuściłem to sobie - po
pierwsze zajmuje sie głownie home recording'iem a nie obróbka video a
moje doświadczenia graficzne co jakiś czas sprowadzają sie do obróbki
paru RAW'ów w Photoshopie... :)

Zdecydowałem sie na układ dysków podobny do tego jaki Ci zasugerowałem
tj. Raptor 36GB (jedna partycja primary NTFS) na system i swap, seagate
250GB serii 7200.8 na 'magazyn' i tempy oraz drugi swap (1 partycja
primary 220GB druga primary FAT32 na ukryte backupy wersji OS'a). Do
zewnetrznego backup'owania uzywam adaptera Unitek Y-103 (SATA/IDE-->USB)
i paru dysków SATA i PATA 80GB (jakieś Samsung'i , seagate'y). Dział mi
to bardzo fajnie i jestem zadowolony ( w razie lipy przywracam system z
calym softem z backupu a dane są nietknięte). Te zewnetrzne dyski sa
tylko dla trzymania tylko wazniejszych danych, które wole zabezpieczyć
przed utratą.

Pzdr, OMSON