Re: Jaki netbook?

Autor: Narazka <narazka.WYTNIJ_at_gazeta.pl>
Data: Sun 11 Oct 2009 - 23:36:11 MET DST

Radosław Sokół <rsokol@magsoft.com.pl> napisał(a):

> Zatem napisz -- jakie masz wymagania i potrzeby? Do czego
> chcesz używać netbooka? Jak ma być duży i ciężki? Jak długo
> ma pracować na zasilaniu bateryjnym? Czy ma mieć wbudowany
> modem GPRS/HSDPA?

No więc po kolei. Mam świadomość, że część z moich oczekiwań w jakimś stopniu
się wyklucza. Po pierwsze raczej lekki. Chciałbym go używać między innymi
jako namiastkę czytnika e-booków. Co do pracy na baterii to myślę że ok. 4
godziny by mnie zadowoliło, ale im więcej tym lepiej. Reszta zastosowań to
(kolejność przypadkowa):

- w miarę wygodnie czytać pdf'y i pliki wordowskie
- zrzucić i przejrzeć zdjęcia z aparatu
- poprzeglądać trochę stron w necie
- ogólnie multimedia ale bez wygórowanych oczekiwań
- poczta i Usenet
- dobrze by było gdyby pociągnął Corela, nie do pracy ciągłej, ale do jakichś
korekt.
Część z zastosowań pociągnie chyba każdy netbook. No i oczywiście cena. Nie
chcę się snobować na jakiś full wypas za dużą kasę. Mam komputer stacjonarny
do bardziej cięższej pracy i laptopa Fujitsu-Siemens który waży 3 kg i
pracuje na baterii niecałą godzinę. Czyni to z niego bardziej sprzęt
stacjonarny aniżeli mobilny. W pierwszym poście nie pisałem o zastosowaniach
ponieważ chciałem jakąś delikatną podpowiedź co warto kupić przy typowych,
przeciętnych zastosowaniach. Chyba jest jakaś średnia w tym temacie. I to w
zasadzie tyle.

Pozdrawiam...