Re: Jaki skaner?

Autor: Krzysztof Kucharski <szpunk_BEZTEGO__at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 11 Oct 2009 - 14:30:47 MET DST

Witam

[...]
Użytkownik "monowalker" <monowalker@nie.mam.mai.la> napisał w wiadomości
news:has5rq$4h0$1@inews.gazeta.pl...
> Bieżące potrzeby zmuszają mnie do zakupu skanera. Używany będzie właściwie
> tylko do skanowania książek(technicznych), więc na jakimś szczególnie
> dobrym odwzorowaniu kolorów mi nie zależy, tak samo z przystawkami do
> slajdów itp.
>
> Priorytetem jest cena i szybkość skanowania w skali szarości.
[...]

Wiesz, z mojego doświadczenia wynika, że w zastosowaniach podobnych do
Twoich znakomiecie sprawdza się dobry cyfrowy aparat fotograficzny.
Dlaczego? Otóż cyfrak pozwala zeskanować 200 - 250 stronicową książkę w
czasie 1,5 godziny. Z naturalnymi przerwami np. na kawę ;-) Podgląd na
ekranie LCD, zoom optyczny wspomagający kadrowanie, szybki AF i kolejna
stronica skopiowana.
W ostatnich dniach w ten sposób skopiowałem pewną książkę (nawiasem mowiąc -
będącą moją własnością) w czasie poniżej 2 godzin. Dodatkowa obróbka plików
graficznych dokonywana jest w darmowym IrfanView. Obróbka ta polega na
precyzjnym przycięciu każdego ujęcia, zmianie rozmiaru / przepróbkowaniu
obrazu do stałego rozmiaru itp.
Pragnę nadmienic, że w pracy i w domu używam też skanerów stołowych. Zalety
tych urządzeń są oczywiste i bezdyskusyjne. Poza... zakresem zastosowań, o
jakim wspominasz w swoim tekscie ;-) W tym momencie byle "syfrak" ma ogromną
przewagę w szybkości pracy. Nie wspominam już o takiej oczywistości, jak
brak możliwości skanowania wielkoformatowych schematów, planów itp,
zwłaszcza wpiętych czy wszytych w oryginalną dokuemntację. Tutaj jedym
sensownym rozwiązaniem jest aparat fotograficzny.
W razie watpliwości mogę wyjaśnić ewentualne wątpliwosci. Na koniec - cały
czas mam na mysli porządny, "rasowy" aparat, z obiektywem o zmiennej
ogniskowej (NIE zoom cyfrowy!) i skutecznie działającej automatycznej
regulacji ostrości AF (NIE "fix focus").

Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski