Re: Wybor laptopa

Autor: KILu <byter_at_wp.pl>
Data: Sat 10 Oct 2009 - 14:41:15 MET DST

Radosław Sokół wrote:
> Jak dotąd to znaczy po ilu latach?

Jak niżej.

> Mówimy o dwóch latach co najmniej, a nie roku czy półtora.

Skoro po 1,5 roku (w zasadzie niemal 2 latach, ale mniejsza z tym) pracy z
komputerem podłączonym przez 90% czasu do zasilacza bateria zachowuje się
w zasadzie identycznie, jak tuż po zakupie (używanego!) laptopa, to nie
sądzę, by kolejne kilka miesięcy coś w tej kwestii zmieniło. Oczywiście są
różne laptopy - znam przypadki, gdy pół roku takich zabaw wyraźnie
zaszkodziło akumulatorowi.

> Super. Czyli pracujesz mniej ergonomicznie, z większym usz-
> czerbkiem dla zdrowia, mniej wydajnie.

Podobnie jak Ty mam kilkunastoletnie doświadczenie w pracy na różnego
rodzaju interfejsach i bazując na nim pozwolę sobie zaoponować. Może
dobrze wyposażone, odpowiednio przygotowane stanowisko pracy będzie lepsze
dla zdrowia, niż wygodne siedzisko (choć na dłuższą metę każda długo
niezmieniana pozycja szkodzi, co potwierdza moje doświadczenia z częstym
przesiadaniem sie z laptopem w różne miejsca), ale... myślisz, że
przeciętny użytkownik, który kupując PC liczy każdą złotówkę, zainwestuje
drugie tyle w ww. stanowisko - dobry fotel (albo od razu klęcznik:)),
biurko, lampy, odpowiednie tło...?

> Jak lubisz sobie szko-
> dzić, to sobie szkodź -- ale nie polecaj tego innym.

Zauważyłeś, żebym cokolwiek polecał? Zareagowałem jedynie na Twoją bardzo
radykalną wypowiedź.

k,