Re: Problem z monitorem Dell 2408WFP

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Sat 10 Oct 2009 - 03:11:45 MET DST

kazio101 pisze:
> Mam go od poltora roku, ale jeszcze jest na gwarancji (mam nadzieje ze
> sprzedawca tez tak mysli). Chce sie upewnic czy problemy jakie wystapily to
> na pewno wina monitora a nie innych podzespolow.
> http://wstaw.org/d/6144
> http://wstaw.org/d/6145
> http://wstaw.org/d/6146
> Bywalo tez tak:
> http://wstaw.org/d/6142
> http://wstaw.org/d/6143
A połączony jesteś z tym monitorem kablem DVI? Spróbuj dla testu przejść
na VGA (choćby na chwilę) albo gdy masz akurat te śmiecie na ekranie -
choćby wywołać menu OSD monitora - czy ono będzie poprawnie wyświetlane
("nad" śmieciami). Jeśli tak, to zawodzi transmisja danych po dvi, i
niestety tak czasem się zdarza że ramki tracą synchronizację i wychodzą
śmiecie. (zwłaszcza te kwadraty o tym świadczą). Wtedy wymiana kabla dvi
  powinna sprawę załatwić.
Podobne pasy (gęstsze kreski) u mnie występują gdy:
- monitor chodzi w 1920x1080
- podłączony jest przez kabelek dvi
- dvi leci przez KVM (chińszczyzna, ale ma 4x DVI + usb)
- z kvm do komputera też przez DVI
- w komputerze jest karta "jakaśtam"
Gdy zmienię cokolwiek, tzn zmienię kartę graficzną, podłącze innym
kablem, odłącze kvm - pasy/kreski znikają.