/RAID 0/ Dodatkowy dysk na system?

Autor: Alfer_z_pracy <alferwywalto_at_mp.pl>
Data: Fri 09 Oct 2009 - 16:47:12 MET DST

Komputer będzie pracować jako komputer graficzny, będzie miał RAID 0 dla
przyspieszenia pracy nad dużymi plikami. Czy jest sens dodać dodatkowy
odrębny (mniejszy) dysk, na którym będzie system, czyli jeden dysk C jako
Windows 7, Program Files etc., a dwa odrębne dyski jako RAID 0 jako magazyn
plików? Czy coś takiego jest w stanie poprawić:
a) kulturę pracy (system sobie rzeźbi na swoim dysku oddzielnie, operacje
plikowe na odrębnym RAIDzie)
b) szybkość działania komputera
c) bezpieczeństwo (np. pada nam RAID - dane odzyskuję z backupu, a system
działa lub odwrotnie, systemowy pada a dane bezpiecznie leżą sobie na
RAIDzie)?

A może ewentualne plusy (o ile w ogóle są) są mniej istotne od samego
skomplikowania komputera i dać wszystko na RAID 0 i nie komplikować?

Znalazłem tryliard porad jak ustawić RAID, ale przyznam że na tak wydawałoby
się banalne pytanie nie znalazłem odpowiedzi w sieci.

Pzdr
A.