Re: Jaka drukarka laser?

Autor: PP <piotrpitucha_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 08 Oct 2009 - 17:10:59 MET DST

> To świetna dla mnie wiadomość - wydrukujesz mi 2 tys. stron za 60 zł?

Mówimy oczywiście o kosztach tonera, inaczej nie ma szans porównać kosztów
druku.
Dobra ja Ci wydrukuję a Ty kup auto i woź mnie do pracy, zwrócę Ci za
paliwo.
Pewnie że do kosztów wydruku należy koszt zakupu drukarki, koszty wymiany
wałków itd. , ale do analizy musiałbym wiedzieć ile stron pytający drukuje
dziennie, jeśli kilka to opłaca się tania drukarka z drogim tonerem, jeśli
kilkaset to nie ma o czym rozmawiać w kategorii Home, zwykła drukarka
idealnie pasująca do domu pada definitywnie po wydrukowaniu tylu kopii ile
ja drukuję miesięcznie, przytrafiło mi się wypuścić z mojej miesięcznie
20000 stron i to nie był rekord, drukarka ma ponad 2 lata i czuje się
świetnie.
Plecam bo przymierzam się do kolejnego czwartego RICOHa, tym razem
kolorowego, przed zakupem musiałem robić szefowi masę obliczeń kosztów i nie
było lepszej oferty na rynku dla segmentu 5000-30000 kopi miesięcznie.
Piotr