Re: Opteron i dobór p³yty dwu procesorowej.

Autor: Piotr Rezmer <piotr.rezmer_at_WYWAL.ens.net.pl>
Data: Tue 06 Oct 2009 - 21:03:50 MET DST

Unknown User pisze:

> Staram zorientowaæ siê w temacie p³yt g³ównych, procesorów i pamiêci.
> Teraz ju¿ wiem ¿e Opterony z serii 8xxx mog± pracowaæ na p³ytach 4
> procesorowych, seria 2xxx pracuje na dwu procesorowych.
>
> Czy mogê procesor serii 8xxx w³o¿yæ do p³yty dwu procesorowej?
Nie.
Przyk³ady kombinacji np. dla Tyan:
http://support.tyan.com/support_download_cpu2.aspx?socketid=16

> Czy mogê do p³yty dwu/cztero procesorowej w³o¿yæ tylko jeden procesor na
> pocz±tek? (w przysz³o¶ci chcia³bym dokupiæ taki sam, ale to kwestia pó³
> roku co najmniej chyba ¿e p³yta bêdzie w miarê tania)
Tak, jednak pamiêtaj by nie wk³adaæ pamiêci gdy nie ma procesora jej
obs³uguj±cego.

> Rozumiem ¿e maj±c dwa procesory muszê dla tych procesorów poobsadzaæ
> banki pamiêci tak± sam± ilo¶ci± pamiêci dla ka¿dego procesora?
To zale¿y od konkretnego typu p³yty, niektóre maj± banki przeznaczone
pod konkretne gniazdo, niektóre pamiêæ wspó³dzielon±

> Czy do kontrolera SAS mo¿na podpi±æ dyski SATAII?
Tak. Polecam jednak nie wykorzystywanie lokalnego storage'u, lecz
podpiêtego przez FC lub ethernet/ISCSI.

> Jak± tani± p³ytê mo¿ecie poleciæ pod te procesory? Docelowo chcê mieæ
> dwa procesory cztero rdzeniowe i 16gb pamiêci. Dyski SATAII, bez RAID,
> za to z backupem.
>
> Na ju¿ mogê mieæ jeden procesor (8354 lub 2354), mam 4gb ddr2 800 ale
> jestem w stanie dokupiæ jeszcze 4gb (lub wymieniæ na ddr3).
Do p³yty serwerowej warto wzi±æ pamiêci z ECC.
> Jak zbudowaæ taki serwer najtaniej?
Tanio nie bêdzie, u mnie wysz³o gdzie¶ > 5k

--
pozdrawiam
Piotr