Opteron i dobór płyty dwu procesorowej.

Autor: Unknown User <temporary_user_at_o2.niespamuj.pl>
Data: Mon 05 Oct 2009 - 10:26:14 MET DST

Cześć,

chcę zbudować sobie serwer do wirtualizacji, nie wiem czy to będzie
Hyper-V server 2008 R2 czy VMWare ESXi 4.

Spodobały mi się rozwiązania AMD, do tej pory miałem styczność tylko z
intelami w serwerach (xeon 54xx).

Mogę dostać jeden procesor AMD opteron 8354 lub 2354 (do wyboru) za
darmo w ramach rozliczenia.

Staram zorientować się w temacie płyt głównych, procesorów i pamięci.
Teraz już wiem że Opterony z serii 8xxx mogą pracować na płytach 4
procesorowych, seria 2xxx pracuje na dwu procesorowych.

Czy mogę procesor serii 8xxx włożyć do płyty dwu procesorowej?

Czy mogę do płyty dwu/cztero procesorowej włożyć tylko jeden procesor na
początek? (w przyszłości chciałbym dokupić taki sam, ale to kwestia pół
roku co najmniej chyba że płyta będzie w miarę tania)

Rozumiem że mając dwa procesory muszę dla tych procesorów poobsadzać
banki pamięci taką samą ilością pamięci dla każdego procesora?

Czy do kontrolera SAS można podpiąć dyski SATAII?

Jaką tanią płytę możecie polecić pod te procesory? Docelowo chcę mieć
dwa procesory cztero rdzeniowe i 16gb pamięci. Dyski SATAII, bez RAID,
za to z backupem.

Na już mogę mieć jeden procesor (8354 lub 2354), mam 4gb ddr2 800 ale
jestem w stanie dokupić jeszcze 4gb (lub wymienić na ddr3).
Jak zbudować taki serwer najtaniej?
Polećcie coś, ewentualnie proszę o wskazanie w sieci miejsca gdzie
mógłbym poczytać na ten temat.

Pozdrawiam,
UU