Re: Zeby tylko miec Intel VT...

Autor: Bernard <bernard_at_earth.net>
Data: Mon 05 Oct 2009 - 12:31:02 MET DST

vissim wrote:

> Po prostu nie mogę się przekonać do produktów AMD. Wiesz, stare czasy -

No to wytłumaczyłeś. Myślałeś o pomocy psychologa? ;)

> grzejące się procesory, felerne serie procków, czasem jakieś większe
> wpadki. Wiem, że Intel "sztucznie hamuje popularyzację i sprzedaż" jej

Największa ze znanych wpadek to ewidentny błąd obliczeń jednostki
zmiennopozycyjnej w pierwszych wersjach Intel Pentium.
Następna - to możliwość zawieszenia systemu operacjnego na Pentium II
przez złośliwą aplikację (problem znany jako "FOOF" od wartości kodu
operacyjnego felernej instrukcji), naprawiona później genialnie przez
łatkę spowalniającą działanie systemu.

Największy chyba problem z AMD polegał na tym, że K5 wykonywał
instrukcję LOOP 5 x szybciej od Intela i z tego powodu byle jak napisane
oprogramowanie miało za krótkie opóźnienia czasowe, więc nie działało
(np. bibliteki Clippera). Ten paskudny błąd został naprawiony w K6,
który wykonywał LOOP tylko trochę szybciej od P II, co znów odbiło się
czkawką na źle napisanym driverze sterownika ATA w Windows.

> produktów - zakładam że słyszałeś o tym, ale ja od początku (Pentium One)
> śledziłem głównie rozwój produktów Intela, a nie AMD. Wszystkie serie

No to napisz po prostu "musi być Intel, bo się nie znam" ;)

> Zresztą, może to ja się ciebie zapytam i będzie to również cenna informacja
> dla potomnych. Dlaczego miałbym wybrać produkty AMD ? Obecny to tylko
> Northwood z HT, a brakuje mi w nim po prostu VT dla wirtualizacji.

Np. z powodu lepszego stosunku ceny do wydajności i innych pożytecznych
własności, jak chociażby VT.