pentium czy celeron

Autor: LeP <lesp_at_onet.pl>
Data: Sun 04 Oct 2009 - 12:18:49 MET DST

Składam z różnych trupów zebranych od znajomych komputer, który w
zamierzeniu ma służyć komuś głównie jako odtwarzacz filmów i zdjęc na
telewizorze lcd. Pomijając inne mniej ważne (dla sprawy) elementy, jak
chłodzenie, dyski, pamięc, karta muz. i graf. padło w końcu na stareńką, ale
najstabilniejszą kartę ASrock G Pro z p4 2000 MHz Nortwood z 512 KB
podręcznej. Wszystko już chodzi i to w dodatku jak malina, ale mam też pod
ręka nowszą, ale sprawiającą w swoim długim już życiu problemy płytę tej
samej firmy o symbolu P4i65GV. Jest na niej zainstalowany celeron 2600 MHz
(niestety nie wiem nic więcej na jego temat, oprócz tego, że jest sprawny).
I tu dochodzimy do meritum. Niestety, nie mam czasu (ani ochoty)
wymontowywać wszystkiego i sprawdzać parametry płyt, ale pomyśłałem, że
może warto wymienić sam procesor. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że do tych
zastosowań starczy i tamten, ale ponieważ reszta podzespołów pojdzie na
złom, więc zawsze lepiej zostawić coś lepszego. Ciekawy jestem waszej
opinii.

Pozdrawiam.

--
LeP