Czy do 1200zł można lepiej/wydajniej ?

Autor: vcore <mail*wytnij*_at_vcore.pl>
Data: Thu 01 Oct 2009 - 04:59:40 MET DST

Witam,

Przyszedł czas wymienić tego rupiecia na coś nowoczesniejszego, nie tak dawno padła mi karta o czym
też pisałem na tej grupie i po kupnie nowej zamierzałem nieco zmodernizować PC - ale wyszło mi na to
że postepując w ten sposob tylko strace (min. cena pamięci DDR 400mhz w porównaniu ze znacznie
wydajniejszą DDR2 1066mhz jest poprostu śmieszna, a na slot 939 niema wielkiego wyboru procesorów),
tak wiec postanowiłem skompletować sobie nowy PC a w zasadzie tylko podstawowe podzespoły czyli
płyta głowna - procesor - pamięć ram - dysk - zasilacz, dysk obudowe już mam, od paru dni szperam po
internecie no i niestety nic konkretnego niema - na forach sÄ… co prawda tego typu tematy no ale
wiekszosc z nich jest nieco nieaktualna tak więc i polecane w nich podzespoły, w każdym razie
zapoznałem się z ofertą polecanego w wielu miejscach sklepu proline i skompletowałem sobie taki oto
zestaw:

Procesor -- AMD Phenom II X2 550 Black Edition s.AM3 BOX ( http://tnij.org/egqd )
Płyta główna -- Gigabyte GA-MA770-UD3 PCI-E s.AM2+ ( http://tnij.org/egqe )
Pamięć RAM -- Patriot DDR2 Dual Chanel 2x2GB 1066 5-5-5-15 ( http://tnij.org/egqf )
Dysk Twardy -- Seagate ST3500418AS 500GB sATA II 16MB ( http://tnij.org/egqg )
Zasilacz -- Amacrox Warrior AX450-PNF, zasilacz 400W ( http://tnij.org/egqh )

Dysk w tej konfiguracji nie jest mi niezbędny, bo mam juz barracude 200GB - ale powoli zaczyna mi
ona nie wystarczać, od biedy jestem w stanie z niego zrezygnować, wiem że taka konfiguracja jest w
miare nowoczesna ale zastanawia mnie czy w tej kwocie można oczekiwać czegoś więcej? czy to jest
maksimum? Mam aktualnie karte 9600GSO, komputer ma spełniać zadanie uniwersalnego czyli filmy fullHD
/ Gry / Praca (Pakiet Adobe CS4)

Płyta głowna w tym zestawie to chyba niska półka ale ma niezłe opinie (Przynajmniej w komentarzach)
Zastanawia mnie czy nie ograniczy ona wydajności pozostałych elementów które są chyba niezłe

Po zakupie zamierzam go nieco podkrecić, tymbardziej ze procesor ten ma teorytycznie możliwośc
odblokowania 4 rdzeni, i z tego co czytałem można podnieśc taktowanie do 3.5GHZ bez potrzeby zmiany
chłodzenia na wydajniejsze

Tutaj link do konfiguratora:
http://proline.pl/?id=konfigurator&0:AMD+X2+II+550+AM3+B;1:GIGA+GA-MA770-UD3;3:PATRIOT+DDR2+4GB+D10;5:SEAGATE+ST3500418AS;7:AMX+WARRIOR+450W

I jeszcze pytanie, z tego co wiem boxowe chłodzenie procesorów jest stosunkowo głośne (u znajomego
chodzi jak odkurzacz), aktualnie mam prawie cały komputer chłodzony pasywnie - tylko karta ma
wiatrak ale nie daje sie we znaki, czy wentylatory na chłodzeniu BOX można wymienić? A jeśli tak to
jakie one mają wymiary, strzelam że jest to 80mm ale nie jestem pewien, chciałbym kupić w zamian np.
NOISEBLOCKER 80mm (6dB)

Pozdrawiam,

--
WebProgress - Nowoczesne aplikacje internetowe
www.webprogress.com.pl