Jaki CPU?

Autor: OMSON <omson_at_auto-graf.pl>
Data: Tue 29 Sep 2009 - 04:02:15 MET DST

Muszę dokupić jakiś 2 rdzeniowy procesor pod LGA775 - zastosowanie to
home recording (kilkanaście śladów audio 24bit/44,1kHz, wtyczki typu
sampler perkusyjny, emulator wzmacniaczy itp). Obecny konfig na P4
3,2GHz (2GB RAM, SATA 80GB) bardzo często nie wyrabia powodując dropy.
Interesuje mnie zakup jak najbardziej budżetowego procesora i zapytuje
czy do tych zastosowań lepiej sprawdzi się Pentium Dual Core E5300
(2x2600MHz 2MB Cache) czy starszy E6320 (2x1,86MHz 4MB Cache). Pierwszy
z racji bardziej zminiaturyzowanej technologii zapewne mniej sie grzeje
i (zgaduję) lepiej sie kręci, drugi ma więcej pamięci cache - czy to sie
przekłada na podobna wydajność (MHz vs Cache)? Co byście poradzili, co
wybrać - obydwa procesory to koszt poniżej 200 zł na Allegro?

Pzdr, OMSON

P.S. Czy interesować się w związku z powyższym Celeronem Dual Core E3200
(2x2,4GHz 1MB Cache), który ponoć świetnie się kręci?

P.P.S. Apropos - mój zasilacz to Fortron FSP350-60HLN.