Jakie DDR2?

Autor: de Fresz <defresz_at_nospam.o2.pl>
Data: Wed 23 Sep 2009 - 15:34:16 MET DST

Witam

Zastanawiam się jakie włożyć pamięci do zestawu, który obecnie składam,
zwłaszcza intrygują mnie takie parametry jak taktowanie czy latencja.
Istotne składniki zestawu (na 98%): płyta Asus P5Q-E i Intel E8400 lub
E8500. Na początku komp miał być niekręcony wcale, ale pewnie trochę
jednak będzie, bez żadnych ekstrem, tak tylko dla przyzwoitości ;-)

Z tego co widzę, do tego procka przy standardowym ustwieniu FSB
wystarczy pamięć 667, na wszelki wypadek pewnie bym wkładał 800, bo
zakładam, że 1066 to już przerost formy nad treścią, czy się mylę?
No i pytanie o CL - warto brać z 4, czy jest to bez większego
praktycznego znaczenia i 5 wystarcza w zupełności? Są jakieś REALNE
różnice w wydajności systemu?
Przeznaczenie to głównie gry, ale chcę aby zestaw był maksymalnie
stabilny (stąd i brak rzeźby z OC, pomijając już, że się kompletnie na
tym nie znam). Kości o których myślę, to Kingston HyperX DDR2 2x 2GB
800MHz CL4 Low-Latency, za jakiś czas może dołożę drugi taki zestaw.

--
Pozdrawiam
de Fresz