Kable sieciowe w tynkach

Autor: Piotr Dworak <piotrdworak_at_interia.pl>
Data: Tue 22 Sep 2009 - 23:38:03 MET DST

Witam,
mam nie lada problem - jestem na etapie remontu domu i projektowalem
sobie całą sieć komputerową. Niestety nie przewidziałem hydrauliki -
między innymi rozmieszczenia grzejników. I tak, wyszło mi że całe 6
kabli z różnych pokojów przechodzi mi po ścianie na której hydraulik
wyznaczył grzejnik. Innymi słowy, zaraz za grzejnikiem, w tynkach, będą
kable sieciowe.
Czy jest to jakiś problem? Czy same sygnał może na tym ucierpieć, bądź
same kable? Wyobraźcie sobie że w pokojach dokładnie za grzejnikiem, ale
jakieś 1-2cm w ścianie lecą kable... Co z tym robić? Zrywać sieć i
przekładać gdzie indziej? Tyle że kable już są określonej długości i
zmusiłoby mnie to do innego rozmieszczenia routera w pokoju.

Pozdrawiam,
Piotr Dworak